Communicatie is net zo belangrijk als vaktechnische vaardigheden

Meer over de cursus

Verder ontwikkelen als kapper en als mens

Communiceren is het meest onderschatte onderdeel in het kappersvak! Niet alleen praten, maar ook de lichaamshouding van jou en je klant zeggen veel meer dan alleen woorden. Een mooi kapsel maken? Dat begint met de juiste communicatie skills en een persoonlijk & helder advies. Vaktechnische trainingen zijn zeker belangrijk, maar communicatie is daarnaast net zo belangrijk!

Fijne communicatie en zelfkennis creëert verbinding en van beide kanten begrip. Hierdoor zal de klant je vertrouwen, je advies aannemen, tevreden de deur uit gaan en je sneller aanbevelen bij andere potentiële klanten. Je kunt je hierin echt onderscheiden als kapper. Elke kapsalon is uniek. Ieder mens is uniek. Klanten komen voor JOU, om jou kunnen, waar je voor staat en wie je bent. Dat kan niemand kopiëren. 

Wie ben ik?

Mijn naam is Shirley Graaf, haarstylist/visagist en kapperscoach. Ik ben inmiddels 20 jaar werkzaam in de kappersbranche en eigenaresse van twee succesvolle kapsalons in de gemeente Westland. Ik heb al mijn kennis en ervaring over communicatie en NLP gebundeld in een leerzame cursus voor kappers, zzp`ers en saloneigenaren.

Meer over mij

Looks for you 63

Inhoud van de cursus

De cursus bestaat uit een leerzame presentatie afgewisseld met actieve opdrachten, zodat er ook geoefend wordt in de praktijk.

Tijdens de cursus komen diverse vragen aan bod zoals;

Wat zou je willen leren over communicatie en advies geven? Wat vind je moeilijk op het gebied van communicatie met je klant of collega? Wat houdt klantgericht handelen in? Hoe goed ken jij jezelf of je collega en wat voor type is je klant? Hoe ga je zelfverzekerd om met lastige situaties? Wat is NLP en welke inzichten leert NLP mij?

Bekijk het programma

Looks for you 49

Klanten over Kapperscommunicatie

Hele interessante en leuke communicatie training!

Hele interessante en leuke communicatie training gehad van Shirley! Ze is fijn om naar te luisteren en alles wordt duidelijk uitgelegd, met daarnaast genoeg tijd om te sparren met elkaar.

Tussendoor ook zelf lekker actief bezig geweest met verschillende opdrachten. De tips om je klant beter te `lezen` en te `begrijpen` en hoe daar mee om te gaan ga ik direct toepassen in de salon.

Een hele waardevolle cursus!

Wat een waardevolle cursus!

Deze cursus kan direct in de praktijk gebracht worden. We hebben weer handvatten om klanten maar ook collega`s beter te begrijpen.

Dankjewel Shirley!

Ik zou iedere haarstylist deze cursus aanbevelen!

Shirley weet op een enthousiaste en duidelijke manier alles te vertellen. Met interessante theorie lessen en leuke praktijk opdrachten vloog de dag voorbij!

De vragen waar ik in de salon op het gebied van communicatie tegen aan liep zijn beantwoordt, waardoor ik nu zelfverzekerder aan het werk ben.

Ik zou iedere haarstylist deze cursus aanbevelen, want over communicatie, zowel in de salon als daarbuiten, raak je wat mij betreft nooit uitgeleerd!

Heel erg bedankt Shirley!

Een super interessante training!

Ik vond het een super interessante training! Veel geleerd over de beste manier van denken & doen, en hoe je kunt communiceren met je klant of collega. Ook leer je jezelf en de ander beter kennen door goed te kijken naar gedrag en houding.

Het was een leerzame en gezellige cursus!

Leuk & inspirerend!

De cursus van Shirley is naast leerzaam ook leuk & inspirerend! Ze is duidelijk zelf heel gepassioneerd over het kappersvak & communicatie en geeft haar cursus met een aanstekelijke positieve flow.

Door haar tips en inzichten heb ik meer zelfvertrouwen gekregen in omgang met mensen wat ik echt heel erg fijn vind!

 

Kosten van de cursus

Investering: €200,- per persoon  excl. reiskosten en btw.

  • Dynamische dagcursus met leuke opdrachten
  • Locatie: in mijn salon of op eigen locatie (min. 4 personen, max. 8 personen)
  • Tijd: 10:00 tot 15:30 uur
  • Inclusief certificaat
  • Inclusief flyer met de 12 belangrijkste tips

 

 

Interesse?

Laat jouw gegevens achter en ik neem contact met je op over de mogelijkheden.

* verplichte velden